Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειές μας, ορισμένες θεραπείες δεν πάνε καλά. Είτε νιώθουμε πως έχουμε “ κολλήσει” είτε η θεραπευόμενη, με πρόσχημα την έλλειψη χρόνου ή χρημάτων, σταματάει πρόωρα τη θεραπεία. Σε αυτή τη συνάντηση, θα διερευνήσουμε αρχικά τις συνθήκες εκείνες, οι οποίες είναι ορατές από την αρχή και από τις οποίες προκύπτει μια δυσμενής πρόγνωση για θεραπεία. Κατόπιν θα συζητήσουμε μέσα από πραγματικά περιστατικά τις θεραπευτικές επιπτώσεις- θετικές ή αρνητικές- που έχουν ορισμένα ζητήματα τα οποία ανακύπτουν σχεδόν σε κάθε θεραπεία:
Η αυτο-αποκάλυψη της θεραπεύτριας Η σωματική επαφή με τον πελάτη Η εξιδανίκευση της θεραπεύτριας Η μητρική στάση της θεραπεύτριας Οι συμμετέχοντες μπορούν να φέρουν δικά τους περιστατικά για συζήτηση.
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.
Σε αυτό το σεμινάριο θα εξετάσουμε τη « βαριά» κληρονομιά της οικογένειας προς τους απογόνους της. Τα ταλέντα που κληροδοτεί αλλά και τα τραύματα, τα μυστικά και τις συγκρούσεις που δεν επίλυσαν οι προηγούμενες γενιές.
Στο σεμινάριο θα συζητήσουμε τα ανεπίλυτα ζητήματα των προηγούμενων γενιών μέσα από τη διαμόρφωση των οικογενειακών σχέσεων και της «μοίρας».
Ειδικότερα θα διερευνήσουμε:
Τα αρχέτυπα όπως εμφανίζονται μέσα από τη μητέρα και τον πατέρα
Το αρχέτυπο του μαύρου πρόβατου και του εξιλαστήριου θύματος
Αιμομικτικά μοτίβα στην οικογένεια
Μοτίβα ζήλειας, φθόνου και επιθυμίας θανάτου προς το παιδί
Τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε τα ανεπίλυτα θέματα της οικογένειάς μας.
Θα παρουσιαστούν κλινικά περιστατικά και μπορείτε να φέρετε δικά σας για συζήτηση.
Το Ινστιτούτο Ψυχολογίας και Υγείας προσφέρει ένα 6ωρο διαδραστικό εργαστήριο στο οποίο οι συμμετέχοντες μπορούν να θέσουν τα ερωτήματά τους στον τομέα της ψυχοθεραπείας.
Τα ερωτήματα περιστρέφονται σε 2 άξονες.
Α. Κομβικά ζητήματα στην ψυχοθεραπεία, όπως:
Ποια είναι το πιο συνηθισμένα προβλήματα που συναντάμε στην ψυχοθεραπεία?
Ποιος είναι ο ρόλος του θεραπευτή?
Γιατί υπάρχουν τόσες διαφορετικές προσεγγίσεις?
Πώς αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση κρίσης?
Β. Την κατάλληλη προετοιμασία των υποψήφιων θεραπευτών/τριών, όπως:
Πόσος χρόνος απαιτείται για μπορέσουμε να ασκήσουμε το επάγγελμα με επάρκεια?
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι του επαγγέλματος?
Πώς ξέρουμε αν είμαστε κατάλληλοι για να ασκήσουμε αυτό το επάγγελμα?
Πόσο απαραίτητη είναι η προσωπική θεραπεία?
Η κάθε συμμετέχουσα μπορεί να θέσει το δικό της, προσωπικό, ερώτημα σε κάθε άξονα για να απαντηθεί κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Στο εργαστήριο γίνονται δεκτοί τελειόφοιτοι και απόφοιτοι Τμημάτων Ψυχολογίας, καθώς και νέοι θεραπευτές/τριες.
Στο σεμινάριο αυτό παρουσιάζεται το μοντέλο βραχύχρονης θεραπείας του Malan, και συζητούνται τα κριτήρια επιλογής και τα κλινικά προβλήματα στα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτό το μοντέλο. Συγκεκριμένα πολύτιμα στοιχεία του μοντέλου είναι η προσεκτική διάγνωση, η εστίαση σε ένα στόχο και η επεξεργασία των θεμάτων του πελάτη μέσα από τη μεταβίβαση.
Η διαίσθηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στην κλινική πράξη. Μαζί με την εν συναίσθηση βοηθά τον θεραπευτή να “ οσμίζεται” τα μη λεκτικά σήματα του πελάτη και να ανταποκρίνεται με ευαισθησία στην κατάλληλη στιγμή. Στο σεμινάριο αυτό οι εκπαιδευόμενοι θα ασκηθούν σε δραστηριότητες που αναπτύσσουν τη διαίσθηση. Η μεθοδολογία του σεμιναρίου περιλαμβάνει το προσωπικό ημερολόγιο, τη ζωγραφική, την καθοδηγούμενη φαντασία, και την προσωπική μελέτη.
Συχνά κάνουμε το λάθος να πιστεύουμε πως όλα τα άτομα τα οποία αναζητούν βοήθεια είναι κατάλληλα για ψυχοθεραπεία. Σε αρκετές περιπτώσεις, όμως, τα προβλήματα στη ζωή του πελάτη δεν μπορούν να επιλυθούν με μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.
Πώς μπορούμε να διερευνήσουμε το αν το άτομο είναι κατάλληλο για ψυχοθεραπεία? Πώς αλλιώς μπορεί να βοηθηθεί ένα τέτοιο άτομο;
Aκόμη και αν το άτομο μπορεί να βοηθηθεί, είναι ο συγκεκριμένος θεραπευτής ο πλέον κατάλληλος για την περίπτωσή του;
Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι θεραπευτές στην προσπάθεια να βοηθήσουν τους πελάτες τους;
Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα στα οποία επιχειρεί να δώσει απάντηση το σεμινάριο μέσα από τη συζήτηση πραγματικών περιστατικών.