Σε αυτό το σεμινάριο, με αφετηρία τη θεωρία του Jung, θα μιλήσουμε για τον μύθο του Ήρωα και το κάλεσμα που δέχεται για την περιπέτεια της ζωής. Θα μιλήσουμε επίσης για διαφορετικούς τύπους ηρώων και τους μύθους που τους πλαισιώνουν. Μέσα από τον προσωπικό σας αναστοχασμό και τη μελέτη του υλικού που θα σας δοθεί, καλείστε να ανακαλύψετε τον προσωπικό σας μύθο.
Στη ζωή μας συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με αναποδιές και απογοητεύσεις. Οι στόχοι και οι επιθυμίες μας μπλοκάρονται είτε από τις συνθήκες της ζωής μας είτε από την αναβλητικότητα και την αδράνειά μας. Βρισκόμαστε “στο ίδιο έργο θεατές” παρόλο που μας έχει κουράσει. Ποιος είναι ο δράκος που πρέπει να αντιμετωπίσουμε; Ποια κακιά μάγισσα μας κρατάει σκλαβωμένους; Τι μας εμποδίζει να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες μας; Σε αυτό το σεμινάριο αυτογνωσίας θα χρησιμοποιήσουμε τη σοφία των παραμυθιών και τις θεωρίες της ψυχανάλυσης για να ανιχνεύσουμε τα βασικά μοτίβα της ζωής μας.
Πώς βιώνουν την απώλεια τα παιδιά και πώς να βοηθήσουμε
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.
Το Ινστιτούτο Ψυχολογίας και Υγείας προσφέρει ένα 6ωρο διαδραστικό εργαστήριο στο οποίο οι συμμετέχοντες μπορούν να θέσουν τα ερωτήματά τους στον τομέα της ψυχοθεραπείας.
Τα ερωτήματα περιστρέφονται σε 2 άξονες.
Α. Κομβικά ζητήματα στην ψυχοθεραπεία, όπως:
Ποια είναι το πιο συνηθισμένα προβλήματα που συναντάμε στην ψυχοθεραπεία?
Ποιος είναι ο ρόλος του θεραπευτή?
Γιατί υπάρχουν τόσες διαφορετικές προσεγγίσεις?
Πώς αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση κρίσης?
Β. Την κατάλληλη προετοιμασία των υποψήφιων θεραπευτών/τριών, όπως:
Πόσος χρόνος απαιτείται για μπορέσουμε να ασκήσουμε το επάγγελμα με επάρκεια?
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι του επαγγέλματος?
Πώς ξέρουμε αν είμαστε κατάλληλοι για να ασκήσουμε αυτό το επάγγελμα?
Πόσο απαραίτητη είναι η προσωπική θεραπεία?
Η κάθε συμμετέχουσα μπορεί να θέσει το δικό της, προσωπικό, ερώτημα σε κάθε άξονα για να απαντηθεί κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Στο εργαστήριο γίνονται δεκτοί τελειόφοιτοι και απόφοιτοι Τμημάτων Ψυχολογίας, καθώς και νέοι θεραπευτές/τριες.
Για ποιο λόγο αρρωσταίνουμε? Για ποιο λόγο πάσχουμε από τη συγκεκριμένη ασθένεια? Αυτό το σεμινάριο επιχειρεί να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα χρησιμοποιώντας διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις- την ψυχαναλυτική ( Franz Alexander, Francoise Dolto, Joyce McDougall), την εναλλακτική ιατρική ( κινέζικη ιατρική και ομοιοπαθητική) και τις σύγχρονες ψυχολογικές έρευνες σε ασθενείς που νοσούν. Οι ασθένειες που θα παρουσιαστούν όσον αφορά τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά τους είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα ( υπέρταση και στεφανιαία νόσος), η ρευματοειδής αρθρίτιδα, το άσθμα, η ελκώδης κολίτιδα, το έλκος, οι ημικρανίες και ο καρκίνος. Επιπλέον, τα μέλη του σεμιναρίου θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις σχετικά με τα συμπτώματα από τα οποία πάσχουν.
Συχνά κάνουμε το λάθος να πιστεύουμε πως όλα τα άτομα τα οποία αναζητούν βοήθεια είναι κατάλληλα για ψυχοθεραπεία. Σε αρκετές περιπτώσεις, όμως, τα προβλήματα στη ζωή του πελάτη δεν μπορούν να επιλυθούν με μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.
Πώς μπορούμε να διερευνήσουμε το αν το άτομο είναι κατάλληλο για ψυχοθεραπεία? Πώς αλλιώς μπορεί να βοηθηθεί ένα τέτοιο άτομο;
Aκόμη και αν το άτομο μπορεί να βοηθηθεί, είναι ο συγκεκριμένος θεραπευτής ο πλέον κατάλληλος για την περίπτωσή του;
Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι θεραπευτές στην προσπάθεια να βοηθήσουν τους πελάτες τους;
Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα στα οποία επιχειρεί να δώσει απάντηση το σεμινάριο μέσα από τη συζήτηση πραγματικών περιστατικών.
Στόχος σεμιναρίου: Πoλλοί ασθενείς με σωματικά προβλήματα δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν ή να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από λέξεις, να εντοπίσουν τη σχέση του προβλήματος με τις ιδιαίτερες συναισθηματικές και διαπροσωπικές τους δυσκολίες, ή να κατανοήσουν σε βάθος τι τους συμβαίνει. H φαντασία αποτελεί μια ιδιαίτερα χρήσιμη προσέγγιση σε αυτήν την περίπτωση, και οι συμμετέχοντες διδάσκονται μέσα από βιωματικές ασκήσεις τρόπους με τους οποίους μπορούν να διερευνούν τον εσωτερικό κόσμο του ασθενή, το συμβολικό νόημα που επενδύει στα συμπτώματά του, καθώς και τρόπους αλλαγής μέσα από την καθοδηγούμενη φαντασία.