Σε αυτό το σεμινάριο, με αφετηρία τη θεωρία του Jung, θα μιλήσουμε για τον μύθο του Ήρωα και το κάλεσμα που δέχεται για την περιπέτεια της ζωής. Θα μιλήσουμε επίσης για διαφορετικούς τύπους ηρώων και τους μύθους που τους πλαισιώνουν. Μέσα από τον προσωπικό σας αναστοχασμό και τη μελέτη του υλικού που θα σας δοθεί, καλείστε να ανακαλύψετε τον προσωπικό σας μύθο.
H κλινική χαλάρωση είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο σε καταστάσεις άγχους, όπως και στην αντιμετώπιση ιατρικών προβλημάτων τα οποία προέρχονται εν μέρει από το στρες ( κεφαλαλγίες, υπέρταση κλπ). Στόχος του σεμιναρίου είναι η εκμάθηση μέσα από τη βιωματική εμπειρία των βασικών τεχνικών χαλάρωσης και του τρόπου με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κλινική εργασία. Θεματική σεμιναρίου Αναφορά στο ψυχοφυσιολογικό υπόστρωμα της χαλάρωσης. Εισαγωγή στην μυική χαλάρωση, στην αυτογενή χαλάρωση, χαλάρωση με αναπνοή, χαλάρωση με φαντασία. Ποιες τεχνικές ενδείκνυνται σε ποιες περιπτώσεις. Αντενδείξεις.
Πότε είναι έτοιμος ο πελάτης να φύγει από τη θεραπεία; Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς αρχάριους αλλά και έμπειρους θεραπευτές και είναι ένα σημείο καμπή για μια επιτυχημένη θεραπεία.
Σε αυτό το σεμινάριο θα συζητήσουμε τις ενδείξεις όπως διαφαίνονται ήδη από την αξιολόγηση και την αρχική φάση για μια πρόωρη διακοπή της θεραπείας ή για δυσκολίες στον αποχωρισμό από τον θεραπευτή θα αναφερθούμε σε πρακτικά ζητήματα του τέλους της θεραπείας ( τι γίνεται όταν ο πελάτης χειροτερεύει ξαφνικά; θα ζητήσουμε από τον πελάτη να επιστρέψει για αξιολόγηση σε τακτά διαστήματα; τι θα κάνουμε αν ο πελάτης δηλώσει απογοητεύμενος από τη θεραπεία; με ποιον τρόπο εμείς αποχαιρετάμε στην προσωπική μας ζωή; ) θα εξετάσουμε κλινικά περιστατικά όπου η θεραπεία φαίνεται να χρονίζει χωρίς λόγο ή αντίθετα διακόπτεται πρόωρα και θα συζητήσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των βραχυπρόθεσμων και των μακροπρόθεσμων θεραπειών.
Οι περισσότερες θεραπευτικές προσεγγίσεις θεωρούν δεδομένο ότι η πελάτισσα έχει ένα δικό της εσωτερικό κόσμο, έναν εαυτό και την ικανότητα να κάνει σχέσεις- όσο προβληματικά ή μπλοκαρισμένα κι αν είναι αυτά.
Η κλινική εμπειρία, ωστόσο, δείχνει ότι αυτές οι ικανότητες δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Ιδιαίτερα τα άτομα με μεταιχμιακή ή ψυχοσωματική οργάνωση προσωπικότητας παρουσιάζουν εμφανή κενά σε αυτούς τους τομείς.
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί η δουλειά του Peter Fonagy και των συνεργατών του σε σχέση με τη διαδικασία « ψυχικοποίησης» που λαμβάνει χώρα στα βρέφη και τα βοηθάει να αναπτυχθούν ομαλά. Θα παρουσιαστούν επίσης οι στρατηγικές που χρησιμοποιούμε στη θεραπεία με ενήλικες για να βοηθήσουμε τον πελάτη να αναπτύξει την ικανότητα ψυχικοποίησης, να δημιουργήσει τον εσωτερικό του κόσμο σε αρμονία με την πραγματικότητα και να μπορέσει να ωφεληθεί από τη θεραπεία.
Η κλινική εργασία με άτομα τα οποία πάσχουν από χρόνια νοσήματα διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία από την κλινική εργασία με ψυχιατρικούς ασθενείς, γιαυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί ο κλάδος της κλινικής ψυχολογίας υγείας ο οποίος εξειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα. Στόχος του σεμιναρίου είναι: Να εισάγει τους συμμετέχοντες στις ιδιαιτερότητες της κλινικής εργασίας με τους σωματικά πάσχοντες. Να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο επεξεργασίας πληροφοριών και λήψης αποφάσεων όταν εργάζονται με σωματικά πάσχοντες. Να προσφέρει πρακτική γνώση και δεξιότητες από τον χώρο της κλινικής ψυχολογίας υγείας. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε ψυχολόγους οι οποίοι προσφέρουν κλινικές υπηρεσίες σε άτομα με χρόνιες ασθένειες σε ενδονοσοκομειακό ή εξωνοσοκομειακό πλαίσιο.
Η διαίσθηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στην κλινική πράξη. Μαζί με την εν συναίσθηση βοηθά τον θεραπευτή να “ οσμίζεται” τα μη λεκτικά σήματα του πελάτη και να ανταποκρίνεται με ευαισθησία στην κατάλληλη στιγμή. Στο σεμινάριο αυτό οι εκπαιδευόμενοι θα ασκηθούν σε δραστηριότητες που αναπτύσσουν τη διαίσθηση. Η μεθοδολογία του σεμιναρίου περιλαμβάνει το προσωπικό ημερολόγιο, τη ζωγραφική, την καθοδηγούμενη φαντασία, και την προσωπική μελέτη.
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.