Κωδικός “Οιδιπόδειο”: O Σοφοκλής, ο Μινώταυρος και η κυρία Klein
Σύμφωνα με την Klein το παιδί βιώνει το Οιδιπόδειο πολύ πριν από την ηλικία των 3-5 ετών που ορίζει ο Freud. Στόχος του κλινικού εργαστηρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στα βαθύτερα στρώματα του ψυχισμού και της βρεφικής σεξουαλικότητας μέσα από τη διερεύνηση του αρχαϊκού πυρήνα του Οιδιπόδειου συμπλέγματος, την εξερεύνηση του εσωτερικού σώματος της μητέρας από το βρέφος και τις φαντασιώσεις του γύρω από τη σεξουαλική σχέση των γονέων.
Μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ανάλυση ονείρων και παρουσίαση περιστατικών ανάλυσης μικρών παιδιών, θα εξερευνήσουμε την πρωταρχική σκηνή, τη συμπλοκή γονεϊκή μορφή και την έννοια του claustrum του Meltzer.
Επιπλέον, θα αναφερθούμε στον μύθο του Μινώταυρου από τη σκοπιά της Κλαϊνικής προσέγγισης, και θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο έχουμε τοποθετηθεί απέναντι στα φαντασιωσικά τέρατα της βρεφικής μας ηλικίας.
H κλινική χαλάρωση είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο σε καταστάσεις άγχους, όπως και στην αντιμετώπιση ιατρικών προβλημάτων τα οποία προέρχονται εν μέρει από το στρες ( κεφαλαλγίες, υπέρταση κλπ). Στόχος του σεμιναρίου είναι η εκμάθηση μέσα από τη βιωματική εμπειρία των βασικών τεχνικών χαλάρωσης και του τρόπου με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κλινική εργασία. Θεματική σεμιναρίου Αναφορά στο ψυχοφυσιολογικό υπόστρωμα της χαλάρωσης. Εισαγωγή στην μυική χαλάρωση, στην αυτογενή χαλάρωση, χαλάρωση με αναπνοή, χαλάρωση με φαντασία. Ποιες τεχνικές ενδείκνυνται σε ποιες περιπτώσεις. Αντενδείξεις.
Σε αυτό το σεμινάριο, με αφετηρία τη θεωρία του Jung, θα μιλήσουμε για τον μύθο του Ήρωα και το κάλεσμα που δέχεται για την περιπέτεια της ζωής. Θα μιλήσουμε επίσης για διαφορετικούς τύπους ηρώων και τους μύθους που τους πλαισιώνουν. Μέσα από τον προσωπικό σας αναστοχασμό και τη μελέτη του υλικού που θα σας δοθεί, καλείστε να ανακαλύψετε τον προσωπικό σας μύθο.
Στόχος σεμιναρίου: Πολλοί θεραπευτές ανακαλύπτουν ότι μέσα σε κάθε ενήλικο πελάτη κρύβεται ένα μικρό παιδί, το οποίο έχει τις δικές του ανάγκες και το οποίο προσπαθεί να επουλώσει τα δικά του τραύματα. Στο σεμινάριο αυτό θα δούμε μέσα από πραγματικές περιπτώσεις τον τρόπο με τον οποίο ένας θεραπευτής μπορεί να προσεγγίσει αυτό το εσωτερικό παιδί και τα προβλήματα που μπορεί να συναντήσει στην προσπάθεια επικοινωνίας μαζί του.
Η ναρκισσιστική παθολογία είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και συχνή στη δουλειά μας. Σε αυτό το κλινικό εργαστήριο θα συζητήσουμε τις ιδιαίτερες δυσκολίες που προκαλεί στη θεραπεία ο ναρκισσισμός του πελάτη (αλλά και του θεραπευτή) και τρόπους αντιμετώπισής τους. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση.
1. Μορφές ναρκισσιστικής παθολογίας Γενικά χαρακτηριστικά Ιδιαίτερες περιπτώσεις Κακοήθης ναρκισσισμός ( malignant narcissism) Ο ναρκισσισμός του μαζοχιστή Η παράνοια και η κατάθλιψη στον ψυχισμό του ναρκισσιστή 2. Ναρκισσιστικά δυναμικά στις ερωτικές σχέσεις
3. Ναρκισσιστικά δυναμικά και ελλείμματα στην οικογένεια
4. Δυσκολίες στη θεραπευτική σχέση Η απαίτηση για ιδιαίτερα δικαιώματα από την πλευρά του πελάτη Η αίσθηση πως “ ο,τι κι αν κάνουμε, δεν λειτουργεί” Ο ρόλος της εξιδανίκευσης Η αντιμετώπιση της ναρκισσιστικής οργής 5. Προγνωστικά σημεία για την πιθανή εξέλιξη ενός ναρκισσιστή στη θεραπεία
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.
Στόχος του σεμιναρίου είναι να εισάγει φοιτητές και ειδικευόμενους στους γενικούς στόχους της ψυχοθεραπείας, το πρακτικό πλαίσιο της θεραπείας ( χώρος, χρόνος, αμοιβή) και στον ρόλο του θεραπευτή.
Eρωτήματα τα οποία θα τεθούν στο σεμινάριο:
Σε τι διαφέρει η ψυχοθεραπεία από άλλες σχέσεις? Πόσο πρέπει να διαρκεί η ψυχοθεραπεία? Πότε μια σχέση είναι θεραπευτική? Πoιoς είναι ο ρόλος του θεραπευτή? Πόσο μπορεί να αλλάξει ένα άτομο με την ψυχοθεραπεία? Kάνει πάντα καλό να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας? Mήπως με την ψυχοθεραπεία γίνω χειρότερα? Ποια ψυχοθεραπευτική μέθοδος είναι πιο αποτελεσματική? Ποιoς είναι κατάλληλος για ψυχοθεραπεία? Tι χρειάζεται να κάνω για να γίνω καλός θεραπευτής?