Πότε είναι έτοιμος ο πελάτης να φύγει από τη θεραπεία; Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς αρχάριους αλλά και έμπειρους θεραπευτές και είναι ένα σημείο καμπή για μια επιτυχημένη θεραπεία.
Σε αυτό το σεμινάριο θα συζητήσουμε τις ενδείξεις όπως διαφαίνονται ήδη από την αξιολόγηση και την αρχική φάση για μια πρόωρη διακοπή της θεραπείας ή για δυσκολίες στον αποχωρισμό από τον θεραπευτή θα αναφερθούμε σε πρακτικά ζητήματα του τέλους της θεραπείας ( τι γίνεται όταν ο πελάτης χειροτερεύει ξαφνικά; θα ζητήσουμε από τον πελάτη να επιστρέψει για αξιολόγηση σε τακτά διαστήματα; τι θα κάνουμε αν ο πελάτης δηλώσει απογοητεύμενος από τη θεραπεία; με ποιον τρόπο εμείς αποχαιρετάμε στην προσωπική μας ζωή; ) θα εξετάσουμε κλινικά περιστατικά όπου η θεραπεία φαίνεται να χρονίζει χωρίς λόγο ή αντίθετα διακόπτεται πρόωρα και θα συζητήσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των βραχυπρόθεσμων και των μακροπρόθεσμων θεραπειών.
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.
Σύμφωνα με την Klein το παιδί βιώνει το Οιδιπόδειο πολύ πριν από την ηλικία των 3-5 ετών που ορίζει ο Freud. Στόχος του κλινικού εργαστηρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στα βαθύτερα στρώματα του ψυχισμού και της βρεφικής σεξουαλικότητας μέσα από τη διερεύνηση του αρχαϊκού πυρήνα του Οιδιπόδειου συμπλέγματος, την εξερεύνηση του εσωτερικού σώματος της μητέρας από το βρέφος και τις φαντασιώσεις του γύρω από τη σεξουαλική σχέση των γονέων.
Μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ανάλυση ονείρων και παρουσίαση περιστατικών ανάλυσης μικρών παιδιών, θα εξερευνήσουμε την πρωταρχική σκηνή, τη συμπλοκή γονεϊκή μορφή και την έννοια του claustrum του Meltzer.
Επιπλέον, θα αναφερθούμε στον μύθο του Μινώταυρου από τη σκοπιά της Κλαϊνικής προσέγγισης, και θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο έχουμε τοποθετηθεί απέναντι στα φαντασιωσικά τέρατα της βρεφικής μας ηλικίας.
Στόχος σεμιναρίου: Πoλλοί ασθενείς με σωματικά προβλήματα δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν ή να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από λέξεις, να εντοπίσουν τη σχέση του προβλήματος με τις ιδιαίτερες συναισθηματικές και διαπροσωπικές τους δυσκολίες, ή να κατανοήσουν σε βάθος τι τους συμβαίνει. H φαντασία αποτελεί μια ιδιαίτερα χρήσιμη προσέγγιση σε αυτήν την περίπτωση, και οι συμμετέχοντες διδάσκονται μέσα από βιωματικές ασκήσεις τρόπους με τους οποίους μπορούν να διερευνούν τον εσωτερικό κόσμο του ασθενή, το συμβολικό νόημα που επενδύει στα συμπτώματά του, καθώς και τρόπους αλλαγής μέσα από την καθοδηγούμενη φαντασία.
Για ποιον λόγο βλέπουμε εφιάλτες; Γιατί επαναλαμβάνονται τα μοτίβα στα όνειρα, ακόμη και σε διάρκεια πολλών χρόνων; Για ποιον λόγο τα όνειρά μας διακατέχονται από άγχος, ενώ στην καθημερινότητα είμαστε ήρεμοι; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα όνειρα για να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας;
Σε αυτό το σεμινάριο θα αναφερθούμε στους μηχανισμούς δημιουργίας των ονείρων, όπως διατυπώθηκαν από τον Freud ( συμπύκνωση, μετάθεση, συμβολισμός).
Θα δούμε επίσης τη θεώρηση των ονείρων από τον Jung και τη θέση του για τα αρχέτυπα, τη συγχρονικότητα και τη δυνατότητα του ασυνείδητου να προειδοποιεί για μελλοντικές εξελίξεις.
Μπορείτε να φέρετε και δικά σας όνειρα για συζήτηση.
Στη ζωή μας συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με αναποδιές και απογοητεύσεις. Οι στόχοι και οι επιθυμίες μας μπλοκάρονται είτε από τις συνθήκες της ζωής μας είτε από την αναβλητικότητα και την αδράνειά μας. Βρισκόμαστε “στο ίδιο έργο θεατές” παρόλο που μας έχει κουράσει. Ποιος είναι ο δράκος που πρέπει να αντιμετωπίσουμε; Ποια κακιά μάγισσα μας κρατάει σκλαβωμένους; Τι μας εμποδίζει να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες μας; Σε αυτό το σεμινάριο αυτογνωσίας θα χρησιμοποιήσουμε τη σοφία των παραμυθιών και τις θεωρίες της ψυχανάλυσης για να ανιχνεύσουμε τα βασικά μοτίβα της ζωής μας.
Στόχος σεμιναρίου: Πολλοί θεραπευτές ανακαλύπτουν ότι μέσα σε κάθε ενήλικο πελάτη κρύβεται ένα μικρό παιδί, το οποίο έχει τις δικές του ανάγκες και το οποίο προσπαθεί να επουλώσει τα δικά του τραύματα. Στο σεμινάριο αυτό θα δούμε μέσα από πραγματικές περιπτώσεις τον τρόπο με τον οποίο ένας θεραπευτής μπορεί να προσεγγίσει αυτό το εσωτερικό παιδί και τα προβλήματα που μπορεί να συναντήσει στην προσπάθεια επικοινωνίας μαζί του.