Στο σεμινάριο αυτό παρουσιάζεται το μοντέλο βραχύχρονης θεραπείας του Malan, και συζητούνται τα κριτήρια επιλογής και τα κλινικά προβλήματα στα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτό το μοντέλο. Συγκεκριμένα πολύτιμα στοιχεία του μοντέλου είναι η προσεκτική διάγνωση, η εστίαση σε ένα στόχο και η επεξεργασία των θεμάτων του πελάτη μέσα από τη μεταβίβαση.
Για ποιον λόγο βλέπουμε εφιάλτες; Γιατί επαναλαμβάνονται τα μοτίβα στα όνειρα, ακόμη και σε διάρκεια πολλών χρόνων; Για ποιον λόγο τα όνειρά μας διακατέχονται από άγχος, ενώ στην καθημερινότητα είμαστε ήρεμοι; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα όνειρα για να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας;
Σε αυτό το σεμινάριο θα αναφερθούμε στους μηχανισμούς δημιουργίας των ονείρων, όπως διατυπώθηκαν από τον Freud ( συμπύκνωση, μετάθεση, συμβολισμός).
Θα δούμε επίσης τη θεώρηση των ονείρων από τον Jung και τη θέση του για τα αρχέτυπα, τη συγχρονικότητα και τη δυνατότητα του ασυνείδητου να προειδοποιεί για μελλοντικές εξελίξεις.
Μπορείτε να φέρετε και δικά σας όνειρα για συζήτηση.
Οι περισσότερες θεραπευτικές προσεγγίσεις θεωρούν δεδομένο ότι η πελάτισσα έχει ένα δικό της εσωτερικό κόσμο, έναν εαυτό και την ικανότητα να κάνει σχέσεις- όσο προβληματικά ή μπλοκαρισμένα κι αν είναι αυτά.
Η κλινική εμπειρία, ωστόσο, δείχνει ότι αυτές οι ικανότητες δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Ιδιαίτερα τα άτομα με μεταιχμιακή ή ψυχοσωματική οργάνωση προσωπικότητας παρουσιάζουν εμφανή κενά σε αυτούς τους τομείς.
Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί η δουλειά του Peter Fonagy και των συνεργατών του σε σχέση με τη διαδικασία « ψυχικοποίησης» που λαμβάνει χώρα στα βρέφη και τα βοηθάει να αναπτυχθούν ομαλά. Θα παρουσιαστούν επίσης οι στρατηγικές που χρησιμοποιούμε στη θεραπεία με ενήλικες για να βοηθήσουμε τον πελάτη να αναπτύξει την ικανότητα ψυχικοποίησης, να δημιουργήσει τον εσωτερικό του κόσμο σε αρμονία με την πραγματικότητα και να μπορέσει να ωφεληθεί από τη θεραπεία.
Πολλά άτομα, λόγω αντίξοων περιγεννητικών και βρεφικών εμπειριών, δεν «μπαίνουν» καλά στο σώμα τους. Το σωματικό Εγώ, ο πυρήνας του εαυτού, σχηματίζεται με πολλά προβλήματα τα οποία παραμένουν και στην ενήλικη ζωή και εμφανίζονται ως δυσφορία με το σώμα, σωματικές ενοχλήσεις, οργανικές ασθένειες ή ψυχοσωματικές διαταραχές.
Σε αυτό το σεμινάριο θα εξετάσουμε βήμα-βήμα τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται η αόρατη μεμβράνη του ψυχοσώματος κατά τους πρώτους μήνες της ζωής μας και θα διερευνήσουμε τις προβληματικές επιπτώσεις μιας ανεπαρκούς συγκρότησης κατά την παιδική ηλικία και την ενήλικη ζωή.
Στόχος σεμιναρίου: Πολλοί θεραπευτές ανακαλύπτουν ότι μέσα σε κάθε ενήλικο πελάτη κρύβεται ένα μικρό παιδί, το οποίο έχει τις δικές του ανάγκες και το οποίο προσπαθεί να επουλώσει τα δικά του τραύματα. Στο σεμινάριο αυτό θα δούμε μέσα από πραγματικές περιπτώσεις τον τρόπο με τον οποίο ένας θεραπευτής μπορεί να προσεγγίσει αυτό το εσωτερικό παιδί και τα προβλήματα που μπορεί να συναντήσει στην προσπάθεια επικοινωνίας μαζί του.
Η απώλεια είναι αναπόσπαστο μέρος της ανθρώπινης μοίρας και η επίδρασή της είναι πολύ μεγαλύτερη και βαθύτερη από τον τρόπο που την προσεγγίζει οποιαδήποτε ψυχολογική θεωρία. Οι θεραπευτές προσπαθούν να βοηθήσουν τους πελάτες “να επεξεργαστούν” την απώλεια.
Έχουν όμως όλοι οι πελάτες την ικανότητα να επεξεργαστούν τα βιώματά τους;
Υπάρχουν απώλειες που δεν είναι δυνατόν να τις αφομοιώσουμε;
Πώς είναι να ζεις συνέχεια με πόνο ή με μια χρόνια ασθένεια ή αναπηρία;
Σε αυτό το σεμινάριο θα δούμε τα διαφορετικά είδη απώλειας (τραυματική, διάχυτη, αναμενόμενη) και την επίδρασή τους στη ζωή μας. Θα εξετάσουμε τη διαδικασία του πένθους και τη δυσκολία πολλών ατόμων να πενθήσουν και θα διερευνήσουμε τις συνθήκες εκείνες που διευκολύνουν τη διαδικασία του πένθους και εκείνες που τη δυσχεραίνουν.
Πώς βιώνουν την απώλεια τα παιδιά και πώς να βοηθήσουμε
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.