|

Παράθυρο στον κόσμο: Αύγουστος 2025

Αυτό που χαρακτήρισε τον Αύγουστο ήταν η κριτική διάθεση στα κακώς κείμενα στη χώρα μας. Το περίφημο ελληνικό καλοκαίρι που πλέον υπάρχει μόνο φαντασιακά, οι καθημερινοί θάνατοι από τροχαία, το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και πολλά άλλα.

Ξεκινάμε με αναφορές στον υπερτουρισμό, και τα κακώς έχοντα στις ελληνικές παραλίες……

Οι 8 πληγές των οργανωμένων παραλιών

Παράθυρο στον κόσμο: Αύγουστος 2025

Οι καταγγελίες των πολιτών, ανά νομό, στην εφαρμογή ΜyCoast για αυθαίρετη κατάληψη έκτασης, ελλιπείς υποδομές και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης στις ακτές.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/563770906/oi-8-pliges-ton-organomenon-paralion

Πιο ακριβά, πιο ωμά, πιο στριμωχτά

Η γαστρονομική μόδα, τα ταξιδιωτικά ήθη, τα αξεσουάρ της παραλίας: τι χαρακτηρίζει τη φετινή εποχή των διακοπών; Μια «εργαλειοθήκη» με δέκα τάσεις

Διαβάστε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/life/563766292/pio-akriva-pio-oma-pio-strimochta

Οι καθημερινοί θάνατοι από τροχαία….

Παράθυρο στον κόσμο: Αύγουστος 2025

Πότε ακούσατε για τελευταία φορά δελτίο ειδήσεων χωρίς να αναφέρεται κάποιο θανατηφόρο τροχαίο;

Διαβάστε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/opinion/563773330/imerisio-deltio-thanatiforon-trochaion

ΟΠΕΚΕΠΕ: ΄Όταν κάνουμε τα στραβά μάτια

Τα στοιχεία για ελέγχους του 2018 (με ζώα που υπήρχαν μόνο στα… μητρώα του ΟΠΕΚΕΠΕ και ανύπαρκτες κτηνοτροφικές υποδομές) έφτασαν στην Εισαγγελία Τρικάλων το 2020, υπόσχονταν αποκαλύψεις, αλλά έμειναν στη σιωπή.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.tovima.gr/print/politics/o-fakelos-pou-milise-crkai-kaneis-den-akouse

και πολλές άλλες παθογένειες..

Καταγγελίες για τις “πρωτοποριακές ιατρικές μεθόδους” που διαφημίζονται στο Τik Tok στην Ελλάδα

Bροχή οι καταγγελίες γιατρών κατά μερίδας συναδέλφων τους, που προσπαθούν να προσελκύσουν ασθενείς, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, υποσχόμενοι «πρωτοποριακές» μεθόδους – Η επιστολή των χειρουργών ορθοπαιδικών στον ΙΣΑ

Διαβάστε περισσότερα: https://www.tovima.gr/print/health/ta-epikindyna-iatrika-thaymata-tou-tik-tok

Η σιωπηλή κρίση του ελληνικού πανεπιστημίου

Παράθυρο στον κόσμο: Αύγουστος 2025

Εκατοντάδες «εργασίες», που αρκετές δεν θα τις διαβάσει ποτέ κανείς, βρίσκουν τον δρόμο τους σε «επιστημονικά» περιοδικά που κάνουν αποδεκτά τα πάντα – αρκεί φυσικά να πληρώσεις το αντίτιμο.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/ekpaideysi/563769397/i-siopili-krisi-toy-ellinikoy-panepistimioy

Στην εποχή της «κακιστοκρατίας» ΙΙ: Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Είναι μάλλον αναντίρρητο ότι η σχέση της χώρας μας με φαινόμενα κακιστοκρατίας, (οι αιτίες και τα αποτελέσματα της οποίας για τη Δύση συνολικά, περιεγραφήκαν στο προηγούμενο σημείωμα), είναι σχεδόν διαχρονική.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.euro2day.gr/newdeal/article-blog-newdeal/2312710/sthn-epohh-ths-kakistokratias-ii-ti-symvainei-sthn.html

Άγχος και αϋπνία

Παράθυρο στον κόσμο: Αύγουστος 2025

Στην Ελλάδα πουλήθηκαν 2,5 εκατ. φάρμακα για άγχος και αϋπνία το α’ εξάμηνο

Διαβάστε περισσότερα: https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2311211/mhsyfa-erhontai-nees-ayxhseis-stis-times-apo-septe.html

Ερευνα

Διαβάστε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/562979134/ereyna-oi-misoi-efivoi-martyres-vias-sto-diadiktyo


Οι μισοί έφηβοι, μάρτυρες βίας στο Διαδίκτυο

Παράθυρο στον κόσμο: Αύγουστος 2025

«Καμπανάκι» για τους γονείς τα αποτελέσματα έρευνας σχετικά με τον εκφοβισμό και τη ρητορική μίσους στο Ιντερνετ

.. και τα νέα από το μέτωπο της ΑΙ

Το ChatGPT έδωσε οδηγίες σε 16χρονο για να αυτοκτονήσει – Το τραγικό τέλος και η μήνυση

Οι γονείς μήνυσαν την OpenAI και τον διευθύνοντα σύμβουλο Sam Altman, ισχυριζόμενοι ότι η εταιρεία έθεσε εν γνώσει της το κέρδος πάνω από την ασφάλεια.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.tovima.gr/2025/08/27/texnologia/to-chatgpt-edose-odigies-se-16xrono-gia-na-aytoktonisei-to-tragiko-telos-kai-i-minysi/

Παρόμοιες αναρτήσεις

  • Πένθος στα παιδιά: Τρεις ερωτήσεις-απαντήσεις για το πώς να Βοηθήσεις

    Το πένθος σαν έννοια μας τρομάζει. Δεν μας αρέσει καθόλου να έρχεται στο προσκήνιο της συζήτησής μας, πόσο μάλλον αν πρόκειται για ένα παιδί που πενθεί.

    Πένθος στα παιδιά, κοριτσάκι που πενθεί σε φθινοπωρινό τοπίο

    Όμως, η γνώση είναι δύναμη και σε τέτοιες περιπτώσεις μόνο αν ξέρουμε πώς να τις διαχειριστούμε μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να βγει πιο δυνατό μέσα από το πένθος που βιώνει.

    Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η απώλεια είναι κομμάτι της ζωής μας. Είναι χρέος μας να είμαστε όλοι εκπαιδευμένοι και έτοιμοι να βοηθήσουμε ένα παιδί που βιώνει μια τέτοια κρίση στην ζωή του. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να το κατευθύνουμε και να το στηρίξουμε αλλάζοντας ριζικά την εξέλιξή του και αποφεύγοντας τις αρνητικές συνέπειες που έχει ένα ανεπεξέργαστο πένθος στο παιδί, όπως εφιάλτες, σωματικά συμπτώματα, άγχος, κατάθλιψη κλπ. Για αυτόν τον λόγο θα δούμε τρεις βασικές ερωτήσεις με απαντήσεις που έχουν σκοπό να μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε καλύτερα κάποιες δύσκολες καταστάσεις. Οι απαντήσεις είναι μέσα από το ομώνυμο βιβλίο “Το πένθος στα παιδιά” από τiς εκδόσεις ΙΨΥ.

    Στεναχωρημένο παιδάκι μέσα σε φύλλα. Πένθος στα παιδιά

    1.Τι χρειάζεται να κάνει ένα παιδί για να επεξεργαστεί το πένθος του όταν πεθάνει ένας γονιός;

    Σύμφωνα με τον Worden το παιδί έχει 4 καθήκοντα που θα το βοηθήσουν με το πένθος του. Με βάση τις μαρτυρίες των παιδιών που έχασαν έναν γονιό, ο Worden (1996) διατύπωσε τα 4 καθήκοντα (tasks) με τα οποία είναι αντιμέτωπο ένα παιδί με πένθος. Αυτά τα καθήκοντα δεν έχουν καθορισμένη σειρά και το παιδί μπορεί να επανέλθει σε προγενέστερα καθήκοντα ανά πάσα στιγμή.

    1. Το πρώτο καθήκον είναι να αναγνωρίσει την πραγματικότητα του θανάτου, διαφορετικά δεν μπορεί να ξεκινήσει η διεργασία του πένθους.
    2. Το δεύτερο καθήκον είναι να επεξεργαστεί τα συναισθήματα που απορρέουν από την απώλεια.
    3. Το τρίτο καθήκον αναφέρεται στην προσαρμογή του παιδιού σε ένα περιβάλλον από το οποίο λείπει ένα σημαντικό άτομο.
    4. Το τέταρτο καθήκον αναφέρεται στη δημιουργία μιας νέας ψυχικής και εσωτερικευμένης σχέσης με το άτομο που πέθανε ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τη ζωή του.

    {Τάνια Αναγνωστοπούλου- Σοφία Χατζηνικολάου (2015) Το Πένθος στα Παιδιά}

    2.Με ποιον τρόπο μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να διατηρήσει την ανάμνηση του γονιού του που πέθανε;

    Μελαγχολικό τοπίο από δάσος το φθινόπωρο. Πένθος στα παιδιά

    Είναι πολύ σημαντικό για το παιδί να διατηρήσει την ανάμνηση του γονιού. Στην έρευνα του Harvard για το πένθος των παιδιών (Nickman et al., 1998), οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γονείς που ήταν βοηθητικοί σε αυτόν τον τομέα:

    1. Συζητούσαν με το παιδί για τον γονιό που πέθανε.
    2. Έδιναν την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετέχουν στα μνημόσυνα και τις επισκέψεις στο νεκροταφείο.
    3. Έδιναν στα παιδιά αντικείμενα, φωτογραφίες, κοσμήματα, ρούχα που ανήκουν στον εκλιπόντα γονέα.
    4. Παρατηρούσαν αν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους και αν αναφέρονται στον εκλιπόντα γονέα. Για παράδειγμα, ένας πατέρας κατάλαβε πως η σιωπή του 11χρονου γιου του για τη μητέρα του οφείλονταν στην προσπάθεια του μικρού να προστατέψει τον πατέρα του από τη θλίψη.
    5. Βοηθούσαν τα παιδιά να βρουν τις λέξεις να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Για παράδειγμα, μια μητέρα εξήγησε στα παιδιά για τα συναισθήματα που νιώθουν όσοι έχουν χάσει ένα αγαπημένο πρόσωπο και μετά τα ρώτησε αν και εκείνα νιώθουν το ίδιο.
    6. Έδειχναν στο παιδί τον σεβασμό τους τόσο προς τον γονιό που πέθανε όσο και προς τη σχέση του παιδιού με αυτόν.
    Μελαγχολικό τοπίο από δάσος το φθινόπωρο. Πένθος στα παιδιά

    Ωστόσο, μια δύσκολη σχέση ανάμεσα στους γονείς, έχει αρνητική επίδραση στο πένθος στα παιδιά. Αν τα παιδιά διαπιστώσουν ότι ο επιζών γονιός θέλει να συνεχίσει τη ζωή του χωρίς να αναφέρεται στον εκλιπόντα γονέα, μένουν χωρίς στήριγμα στην προσπάθειά τους να τον μνημονεύουν. Ορισμένες φορές, βοηθάει να μιλάνε τα αδέρφια μεταξύ τους για τον γονιό που πέθανε ή να βρουν άλλα άτομα που τον γνώριζαν για να τον μνημονεύουν (Nickman et al., 1998).

    {Τάνια Αναγνωστοπούλου- Σοφία Χατζηνικολάου (2015) Το Πένθος στα Παιδιά}

    Τι λέμε στα παιδιά στην περίπτωση που ο θάνατος είναι βίαιος;

    Στην περίπτωση βίαιου θανάτου, το παιδί αποτυπώνει τρομακτικές εικόνες στο μυαλό του και συχνά υποφέρει από εφιάλτες το βράδυ, βιώνει δηλαδή μια μετατραυματική διαταραχή. Ακόμη και το να ακούσει για έναν βίαιο θάνατο, χωρίς να έχει εκτεθεί στη σκηνή, αφήνει στο παιδί δυσάρεστες εικόνες. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε το παιδί να μιλήσει για αυτά που είδε και άκουσε και να αναφέρει με λεπτομέρειες τις εντυπώσεις που του άφησε το τραυματικό γεγονός (Pynoos et al., 1987).

    Τα παιδιά θέτουν δύσκολες ερωτήσεις. Μία από αυτές είναι «Υπέφερε;». Συχνά, επίσης, ρωτάνε «Τρόμαξε;». Σε αυτά τα ερωτήματα μπορούμε να απαντήσουμε: «Εάν πόνεσε, ήταν μόνο για λίγο και μετά όλα ηρέμησαν και δεν φοβόταν καθόλου», όπως επίσης και «Δεν

    είμαι σίγουρος/η, αλλά ξέρω πως όσο και αν τρόμαξε, δεν κράτησε πολύ και γνώριζε ότι εμείς τον/την αγαπάμε πολύ» (J. Johnson, 1999, σελ. 40).

    {Τάνια Αναγνωστοπούλου- Σοφία Χατζηνικολάου (2015) Το Πένθος στα Παιδιά}

    Διαβάστε επίσης στο Blog του ΙΨΥ:

    1. Πώς βιώνουν την απώλεια τα παιδιά και πώς να βοηθήσουμε?

    2. Σημαντικά Νέα – Παράθυρο στον κόσμο: Νοέμβριος

    3. Το πένθος που μιλιέται, ίσως και να νικιέται

  • |

    Οι θεμελιώδεις κλινικές δεξιότητες και γνώσεις

    Για να είμαστε αποτελεσματικοί θεραπευτές χρειάζεται να αναπτύξουμε πολλές δεξιότητες, άλλες θεμελιώδεις και κοινές για όλους ανεξάρτητα από το θεωρητικό μας μοντέλο, και άλλες πιο εξειδικευμένες ανάλογα με τον πληθυσμό (παιδιά, οικογένειες, ζευγάρια, ηλικιωμένοι, ψυχιατρικοί ασθενείς, ενδονοσοκομειακοί ασθενείς, πρόσφυγες κλπ), το είδος των προβλημάτων με τα οποία θα ασχοληθούμε (αυτισμός, πένθος, τραύμα, υγεία κλπ) και τη θεωρητική προσέγγιση που μας ταιριάζει. Σήμερα θα ασχοληθούμε με τις γενικές κλινικές δεξιότητες και γνώσεις οι οποίες αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία χτίζουμε την εξειδίκευσή μας. Read More “Οι θεμελιώδεις κλινικές δεξιότητες και γνώσεις”

  • Γυναικοκτονίες: Πόση βία μπορεί να αντέξει ένα παιδί;

    Σε μια γυναικοκτονία δεν χάνει τη ζωή της μόνο η γυναίκα, τη χάνουν και τα παιδιά της! Το πένθος σημαδεύει την απώλεια της μητέρας τους αλλά και την απώλεια του πατέρα τους. Είναι πλέον δολοφόνος και θα παραμείνει στη φυλακή. Επιπλέον, σημαδεύει και την απώλεια της παιδικής τους ηλικίας, εφόσον δεν είναι δυνατόν να παραμείνουν παιδιά.

    Γυναικοκτονία και παιδιά. Τι γίνεται όταν τα παιδιά βιώνουν τέτοιες καταστάσεις.

    Σε αυτά προστίθεται και ο θόρυβος από τα αστυνομικά δελτία, τα ΜΜΕ, ο σχολικός και κοινωνικός στιγματισμός. Πολλά ερωτήματα τα βασανίζουν και δεν ξέρουν με ποιον να τα συζητήσουν.

    Δεν είναι τόσο θέμα των ‘ειδικών’ αυτά τα παιδιά, όσο του σχολείου και της ευρύτερης κοινότητας. Χρειάζεται να τα αγκαλιάσουμε, η αποδοχή των συμμαθητών τους και των δασκάλων τους είναι βάλσαμο για αυτά. Υπάρχουν ψυχολόγοι στα σχολεία, εξειδικευμένοι φορείς όπως η Μέριμνα, τα Κέντρα Πρόληψης και τα Κέντρα Κοινότητας. Σε αυτά μπορούν να απευθυνθούν οι εκπαιδευτικοί και η οικογένεια για ενημέρωση και στήριξη. Τα παιδιά γυναικοκτονιών χρειάζονται στήριξη για πολλά-πολλά χρόνια, σε κάθε βήμα της ζωής τους.

    Πως μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά;

    Μπορούμε να πάρουμε απαντήσεις στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά μέσα από το βιβλίο ‘Το πένθος στα παιδιά’ από τις εκδόσεις του Ινστιτούτου Ψυχολογίας και Υγείας. Στόχος του βιβλίου είναι να βοηθήσει ψυχολόγους, γονείς και εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν και να στηρίξουν τα παιδιά που βιώνουν μια σοβαρή απώλεια, όπως αυτή μιας γυναικοκτονίας. Επίσης ενημερώνει για το πώς να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σε ζητήματα απώλειας και πένθους, έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις μικρές και μεγάλες απώλειες της ζωής τους.

    Γυναικοκτονία και παιδιά. Το πένθος και η στεναχόρια στα παιδιά!

    Βιβλίο ‘Το πενθος στα παιδιά’ – Απόσπασμα

    Ακολουθεί ένα σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο “Το πένθος στα παιδιά” (σελ. 135):

    “Στην περίπτωση βίαιου θανάτου, το παιδί αποτυπώνει τρομαχτικές εικόνες στο μυαλό του και συχνά υποφέρει από εφιάλτες το βράδυ, βιώνει δηλαδή μια μετατραυματική διαταραχή. Ακόμη και το να ακούσει για έναν βίαιο θάνατο, χωρίς να έχει εκτεθεί στη σκηνή, αφήνει στο παιδί δυσάρεστες εικόνες. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε το παιδί να μιλήσει για αυτά που είδε και άκουσε και να αναφέρει με λεπτομέρειες τις εντυπώσεις που του άφησε το τραυματικό γεγονός (Pynoos et al., 1987).

    Σε περίπτωση ανθρωποκτονίας, τα παιδιά θέτουν δύσκολες ερωτήσεις. Μία από αυτές είναι «Υπέφερε;». Συχνά, επίσης, ρωτάνε «Τρόμαξε;». Σε αυτά τα ερωτήματα μπορούμε να απαντήσουμε: «Εάν πόνεσε, ήταν μόνο για λίγο και μετά όλα ηρέμησαν και δεν φοβόταν καθόλου», όπως επίσης και «Δεν είμαι σίγουρος/η, αλλά ξέρω πως όσο και αν τρόμαξε, δεν κράτησε πολύ και γνώριζε ότι εμείς τον/την αγαπάμε πολύ» (J. Johnson, 1999, σελ. 40).

    Μια ιδιαίτερη περίπτωση είναι όταν ο πατέρας σκοτώνει τη μητέρα του παιδιού. Η Dora Black ( 1996), η οποία μελέτησε περισσότερες από 100 τέτοιες περιπτώσεις, αναφέρεται στην ιδιαίτερη προσοχή και εμπειρογνωμοσύνη που απαιτείται για την πρώιμη παρέμβαση κατά την εμφάνιση μετατραυματικής διαταραχής στο παιδί, καθώς και για την ένταξή του σε ένα ασφαλές συγγενικό περιβάλλον, στο οποίο οι συγγενείς θα μπορούν να έχουν άμεση συμβουλευτική όσον αφορά τη φροντίδα του. Άλλα ζητήματα αφορούν την ψυχολογική στήριξη του παιδιού σε περίπτωση που κληθεί να καταθέσει στο δικαστήριο ως μάρτυρας, ώστε να μη τραυματιστεί ψυχικά από τη διαδικασία, καθώς και την προστασία του από την πίεση των συγγενών να προσχωρήσει στις θέσεις της μιας πλευράς έναντι της άλλης.”

  • |

    Παράθυρο στον κόσμο: Μάιος 2023

    Παράθυρο στον κόσμο: Μάιος

    Σε αυτή την νέα σειρά άρθρων του Ινστιτούτου Ψυχολογίας και Υγείας (ΙΨΥ) θα βλέπουμε κάθε μήνα τα σημαντικότερα γεγονότα που συμβαίνουν στον κόσμο και αξίζει να μοιραστούμε μαζί σας! Σταχυολογεί η κλινική ψυχολόγος, Τάνια Αναγνωστοπούλου.

    Νέα από τον Ελλαδικό χώρο

    Θέματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες

    Οι άντρες αγαπούν τον καναπέ…
    το 63% των ανδρών στη χώρα είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι!

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/life/health/562426852/i-aktinografia-tis-ygeias-ton-ellinon/

    Ο αγώνας των νέων να ξεφύγουν από την επαρχία και την ασφυξία που προκαλεί στην κοινωνική και προσωπική τους εξέλιξη..

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/562438279/to-panepistimio-tha-moy-charisei-tin-anonymia-moy/

    Οι νέοι σκλάβοι του τουρισμού…

    Εκμετάλλευση του προσωπικού του τουρισμού

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/562449256/xechaste-ta-repo-ntomino-provlimaton-apo-tin-elleipsi-prosopikoy-ston-toyrismo/

    Πόσο μας εξελίσσει «μια θέση στο Δημόσιο?

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/562446235/giati-afisa-mia-thesi-sto-dimosio/

    Πανελλήνιες 2023: «Ευχαριστώ, δεν θα πάρω…»
    Γιατί οι νέοι απέχουν από την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων;

    Οι νέοι απέχουν από την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

    Μάθε περισσότερα: https://www.tovima.gr/print/megethynseis/eyxaristo-crden-tha-paro/

    Kατερίνα Μάτσα: “Δεν συνέρχεται εύκολα μια κοινωνία από τις απώλειες ανθρώπων, αγαθών, οραμάτων. …Το τραύμα είναι βαθύ και θα έχει διάρκεια. Ξέρουμε από μελέτες ότι το τραύμα μεταδίδεται από γενιά σε γενιά…”.

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/opinion/geyma-me-thn-k/562418320/katerina-matsa-oi-kriseis-einai-charagmenes-mesa-mas/

    Νέα από την Διεθνή Σκηνή!

    «Καμπανάκι» του Γενικού Γιατρού των ΗΠΑ για τα social media: Προστατέψτε τα παιδιά σας άμεσα

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/life/health/562436575/kampanaki-toy-genikoy-giatroy-ton-ipa-gia-ta-social-media-prostatepste-ta-paidia-sas-amesa/

    Ένα παιδί στο κινιτό και το προβλήματα που έχουν τα social media στους νέους

    Πραγματικές ιστορίες από σημαντικούς καλλιτέχνες που βίωσαν τη σκοτεινή πλευρά της διασημότητας.

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/culture/562405003/i-skoteini-pleyra-tis-diasimotitas/

    Η γενιά που προτιμά να υιοθετήσει κατοικίδιο παρά να κάνει παιδιά

    Μάθε περισσότερα: https://www.tovima.gr/2023/05/03/podcasts/to-vima-simera-i-genia-pou-protima-na-yiothetisei-katoikidio-para-na-kanei-paidia/

    Νέα από έρευνα και επιστήμη

    Γιατί η περίοδος 2023-2027 θα είναι η πιο ζεστή στον πλανήτη?

    Μάθε περισσότερα: https://www.tovima.gr/2023/05/17/green/i-periodos-2023-2027-tha-einai-i-pio-zesti-ston-planiti/

    Μύθοι και αλήθειες για την τεχνητή νοημόσυνη

    Μύθοι και αλήθειες για την τεχνητή νοημόσυνη

    Νέα από την επιστήμη της ψυχολογίας

    Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος των γονιών προς τα παιδιά τους?

    Μάθε περισσότερα: https://www.moneyreview.gr/life-and-arts/108954/to-lathos-poy-kanoyn-oloi-oi-goneis-symfona-me-paidopsychologo-pisteyoyn-oti-voitha-ta-paidia-toys/

    Άνθρωποι που δεν φοβούνται να ζήσουν πραγματικά

    Μάθε περισσότερα: https://www.kathimerini.gr/society/562393342/an-fovasai-mipos-pethaneis-fovasai-kai-na-ziseis/

  • Πώς να διαχειριστούμε το στρες στην καθημερινότητα

    Το ανθρώπινο σώμα έχει πολύ μεγάλες αντοχές. Ωστόσο, χρειάζεται και ξεκούραση για να μπορέσουν τα κύτταρα να επανορθώσουν τις βλάβες που έχουν σημειωθεί και να ανακάμψουν από την ένταση. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκουράσουμε το σώμα;

    Τα μικρά διαλείμματα μέσα στη μέρα είναι πολύτιμα γιατί δίνουν στο σώμα τον χρόνο που χρειάζεται για να ανακάμψει.Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ουλτραδιανούς ρυθμούς, τα κύτταρα μπορούν και εργάζονται για περίπου 1 μιση ώρα, μετά χρειάζονται 15-20 λεπτά σε πιο ήρεμους ρυθμούς για να επανέλθουν. Επομένως κάθε 2-3 ώρες είναι καλό να κάνουμε κάτι πιο χαλαρωτικό.

    Οι περισσότεροι θα αντιδράσουν λέγοντας: Πολύ ωραία όλα αυτά! Αλλά πού θα βρω τον χρόνο για μικρά διαλείμματα τη στιγμή που δεν παίρνω ανάσα όλη μέρα; Όπως αναφέρει η σχετική διαφήμιση « δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο»!

    Ορισμένες ιδέες για μικρά χαλαρωτικά διαλείμματα

    Read More “Πώς να διαχειριστούμε το στρες στην καθημερινότητα”

  • Τι είναι η Ψυχοθεραπεία?

    1. Τι είναι η ψυχοθεραπεία?   

    Με αφορμή τις ερωτήσεις σας και το άρθρο με τίτλο ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ: 10 ερωτήματα ζητούν απάντηση! απαντάμε με περισσότερη λεπτομέρεια στο ερώτημα τι είναι η ΨυχοθεραπείαΓράφει  η κλινική ψυχολόγος, Τάνια Αναγνωστοπούλου.

    ψυχοθεραπεία.τι είναι η ψυχοθεραπεία.τι ειναι η ψυχοθεραπεια.ψυχολογια.τι ειναι η ψυχολογια.εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία.εκπιδευση στην ψυχοθεραπεια.σεμιναρια.ΙΨΥ.ipsy.gr.ψυχολογια.ψυχολογία.σεμινάρια ψυχολογιασ.σεμινάριο.εκπαιδευση για ψυχολόγους.ψυχολογοι.
    Τι είναι η Ψυχοθεραπεία?

    Για να απαντήσουμε τι είναι η Ψυχοθεραπεία, ξεκινάμε απο τον ορισμό της. Σαν ορισμό, με απλά λόγια, η ατομική ψυχοθεραπεία αφορά την αναζήτηση βοήθειας από ένα εξειδικευμένο άτομο για την κατανόηση και επίλυση ενός προβλήματος ζωής που μας απασχολεί ή κάποιου συμπτώματος που μας δυσκολεύει. 

    Ενδεικτικά συμπτώματα είναι:

    • Το υπερβολικό άγχος.
    • Οι φοβίες. 
    • Οι καταναγκασμοί.
    • Η κατάθλιψη. 
    • Οι εθισμοί.
    • Τα προβλήματα πρόσληψης τροφής (ανορεξία ή βουλιμία).

    Συνήθη προβλήματα ζωής αφορούν τις σχέσεις μας με τους άλλους, τη σχέση με τον εαυτό μας, θέματα υγείας, σημαντικές αλλαγές ή αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε στη ζωή μας κλπ.

    2. Η δυσκολία στην απάντηση “Τι είναι η Ψυχοθεραπεία”

    Δεν είναι εύκολο να απαντήσουμε στην ερώτηση “τι είναι η Ψυχοθεραπεία?”. Μόνο η ετυμολογία της ως «θεραπεία της ψυχής» ανοίγει μεγάλη συζήτηση! Παραδοσιακά, η ψυχοθεραπεία είναι εξέλιξη της ψυχανάλυσης. Στο τέλος του 19ου αιώνα ο Φρόυντ προσπάθησε να κατανοήσει τα ιδιόμορφα συμπτώματα της υστερίας. Γιατί ένα άτομο εμφάνιζε παράλυση στο ένα χέρι ή το πόδι, ξαφνικά έχανε την όραση ή την ακοή του, ενώ δεν υπήρχε κάποια οργανική αιτία? 

    ψυχοθεραπεία.τι είναι η ψυχοθεραπεία.τι ειναι η ψυχοθεραπεια.ψυχολογια.τι ειναι η ψυχολογια.εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία.εκπιδευση στην ψυχοθεραπεια.σεμιναρια.ΙΨΥ.ipsy.gr.ψυχολογια.ψυχολογία.σεμινάρια ψυχολογιασ.σεμινάριο.εκπαιδευση για ψυχολόγους. ψυχοδυναμικη ψυχοθεραπεια.ψυχολογοι.
    Τι είναι η Ψυχοθεραπεία?

    Αυτά τα ερωτήματα οδήγησαν τον Φρόυντ να αναζητήσει τη ρίζα των συμπτωμάτων στον ψυχισμό του ατόμου.  Ο Φρόυντ διερεύνησε και ανακάλυψε τον ‘βυθό’ της ανθρώπινης ψυχής που χαρακτηρίζεται από πρώιμα τραύματα και συγκρούσεις. Για να ανταπεξέλθουμε σε αυτά χρησιμοποιούμε μηχανισμούς άμυνας ώστε να προστατευτούμε από τα έντονα και δυσάρεστα συναισθήματα που βιώσαμε. Οι ψυχικές μας άμυνες ‘σβήνουν’ είτε το δυσάρεστο συναίσθημα είτε ολόκληρη την ανάμνηση. Ωστόσο, αυτά δεν εξαφανίζονται, αλλά επιβιώνουν στο ασυνείδητο, όπως ένα ναυάγιο στον βυθό της θάλασσας. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Ψυχαναλυτική Διάγνωση στο βιβλίο απο τις εκδόσεις ΙΨΥ “Ψυχαναλυτική Διάγνωση“.

    ψυχοθεραπεία.τι είναι η ψυχοθεραπεία.τι ειναι η ψυχοθεραπεια.ψυχολογια.τι ειναι η ψυχολογια.εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία.εκπιδευση στην ψυχοθεραπεια.σεμιναρια.ΙΨΥ.ipsy.gr.ψυχολογια.ψυχολογία.σεμινάρια ψυχολογιασ.σεμινάριο.εκπαιδευση για ψυχολόγους. ψυχοδυναμικη ψυχοθεραπεια.ψυχολογοι.
    Τι είναι η Ψυχοθεραπεία?

    Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις του Φρόυντ είναι ότι ένα πρώιμο δυσάρεστο βίωμα με κάποιον τρόπο γίνεται ένας μαγνήτης που προσελκύει ανάλογα βιώματα και στην ενήλικη ζωή. Επιπλέον, αν δεν γίνει αντικείμενο επεξεργασίας, συνεχίζει να επαναλαμβάνεται ερήμην του ατόμου εις το διηνεκές

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ερωτική μας ζωή. Πίσω από την απογοήτευση μιας 40αρας που δηλώνει πως όλοι οι άντρες στην αρχή ενθουσιάζονται μαζί της αλλά μετά την παρατάνε για μια άλλη, κρύβεται μια ιστορία που έζησε πολύ μικρή με τους γονείς της: Ο πατέρας που εγκατέλειψε τη μητέρα για μια άλλη, ή ο πατέρας ή η μητέρα που στην αρχή ενδιαφερόταν για εκείνη, μετά έπαψαν να ενδιαφέρονται είτε γιατί χώρισαν είτε γιατί ήρθε ένα άλλο παιδί που μονοπώλησε την προσοχή τους είναι πιθανά σενάρια που ενδεχομένως βίωσε αυτή η κοπέλα μικρή. 

    3. Στόχος της ψυχοθεραπείας

    H ψυχοθεραπεία έχει σαν στόχο να φωτίσει κομμάτια του ψυχισμού μας που δεν μας είναι εύκολα ορατά ή συνειδητά. Όσο και αν έχουμε αναλύσει από μόνοι μας τον εαυτό μας και την ιστορία μας, πάντα υπάρχουν κομμάτια που δεν γνωρίζουμε και τα οποία αναδύονται στη σχέση με έναν σημαντικό άλλο. Προκύπτει, ωστόσο, το εύλογο ερώτημα: Για ποιον λόγο να θυμηθούμε πράγματα που μας πόνεσαν, μας φόβισαν ή μας έκαναν να νιώσουμε ντροπή ή ενοχές?

    ψυχοθεραπεία.τι είναι η ψυχοθεραπεία.τι ειναι η ψυχοθεραπεια.ψυχολογια.τι ειναι η ψυχολογια.εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία.εκπιδευση στην ψυχοθεραπεια.σεμιναρια.ΙΨΥ.ipsy.gr.ψυχολογια.ψυχολογία.σεμινάρια ψυχολογιασ.σεμινάριο.εκπαιδευση για ψυχολόγους. ψυχοδυναμικη ψυχοθεραπεια.ψυχολογοι.
    Τι είναι η Ψυχοθεραπεία?

    Η βασική ανακάλυψη του Φρόυντ είναι πως αν βιώσουμε και κατανοήσουμε νοητικά και συναισθηματικά τι πραγματικά μας έχει συμβεί μέσα από μια ιδιαίτερη διαδικασία, έχουμε τη δυνατότητα να απαλλαγούμε από την επανάληψη αυτών των δυσλειτουργικών συμπεριφορών. Επιπλέον, απελευθερώνεται η ψυχική ενέργεια που είχαμε επενδύσει για να διατηρούμε τους μηχανισμούς άμυνας και έτσι έχουμε περισσότερη ενέργεια στη διάθεσή μας για να είμαστε δημιουργικοί και χαρούμενοι. Ο τρόπος που χρησιμοποιεί ο κάθε θεραπευτής για να μας βοηθήσει να απαλλαγούμε από δυσλειτουργικές συμπεριφορές ποικίλλει ανάλογα με τη θεραπευτική του προσέγγιση.