Σε αυτό το εργαστήριο, συνεχίζοντας την περιήγησή μας το τραύμα, θα εξετάσουμε την μεταιχμιακή παθολογία, τις προκλήσεις που θέτουν οι μεταιχμιακοί στη θεραπεία και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συμβάλλουμε σε μια μεγαλύτερη απαρτίωση της προσωπικότητάς τους. Θα παρουσιαστεί κλινικό περιστατικό σε θεραπεία για να βοηθήσει την κατανόηση αυτών των φαινομένων και μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 Μαρτίου 2024: 17.30-21.30 ΣΑΒΒΑΤΟ 9 Μαρτίου 2024:10.30-15.30
Όλοι κρατάμε μέσα μας κομμάτια της παιδικής μας ηλικίας, τα οποία συχνά παίρνουν τη μορφή του εσωτερικού παιδιού που έχει παραμείνει καθηλωμένο στον χρόνο, με εμπειρίες και ανάγκες που δεν έχουν ποτέ αναγνωριστεί.
Η τεχνική του εσωτερικού παιδιού είναι χρήσιμη για όλους τους θεραπευόμενους, κυρίως όμως αυτούς που έχουν υποστεί τραύμα κατά την παιδική τους ηλικία. Σε αυτό το κλινικό εργαστήριο θα αναφερθούμε στο θεωρητικό υπόβαθρο αυτής της προσέγγισης, τις ενδείξεις και αντενδείξεις και τη διαδικασία που ακολουθούμε, τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε θεραπευτικά τις ανάγκες του εσωτερικού παιδιού, καθώς και τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αναδύονται σε αυτή τη διαδικασία.
Για να δείτε στην πράξη πώς λειτουργεί αυτή η προσέγγιση θα σας ζητηθεί να προσεγγίσετε το δικό σας εσωτερικό παιδί μέσα από βιωματικές ασκήσεις.
Hμερομηνίες: Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024 17.30-21.30 Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024 10.30-16.30
Διάρκεια: 12 ώρες Eπίπεδο: Μόνο για επαγγελματίες
Θέσεις περιορισμένες Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το ipsy@otenet.gr
Σε αυτό το εργαστήριο θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας στο τραύμα και ορισμένες από τις πιο δύσκολες εκφάνσεις του.
Τη διάσχιση ( το άτομο δεν είναι παρόν στη συνεδρία, κάνει πράγματα που δεν τα θυμάται, έχει έντονες αποπροσωπoποιήσεις).
Τις αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές ( αυτοτραυματισμοί, επαναθυματοποίηση, υπερβολική χρήση αλκοόλ και ουσιών, επικίνδυνο σεξ).
Τη μεταβίβαση-αντιμεταβίβαση που συχνά παίρνει τη μορφή έντονης επιθετικότητας από την πλευρά του ατόμου και απόγνωσης ή απάθειας από την πλευρά μας.
Θα παρουσιαστεί πραγματικό περιστατικό σε θεραπεία για να βοηθήσει την κατανόηση αυτών των φαινομένων και μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 Φεβρουαρίου 2024: 17.30-21.30 ΣΑΒΒΑΤΟ 10 Φεβρουαρίου 2024: 10.30-15.30
Επίπεδο: Προχωρημένο Δίδακτρα: 100 ευρώ Περισσότερες πληροφορίες για εγγραφές στο email: ipsy@otenet.gr
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμαριάς διοργανώνουν την επιμορφωτική εκδήλωση με θέμα:
Ο ρόλος των νηπιαγωγών στην ψυχική ενδυνάμωση των νηπίων που βιώνουν παραμέληση και κακοποίηση
Μια συζήτηση με την κλινική ψυχολόγο Τάνια Αναγνωστοπούλου
Στο νηπιαγωγείο τα περισσότερα παιδιά φαίνονται χαρούμενα. Μια πιο προσεκτική ματιά όμως, φανερώνει τις δυσκολίες στις οποίες εκτίθενται στο οικογενειακό τους περιβάλλον: έκθεση σε βία, συναισθηματικά, σωματικά και σεξουαλικά τραύματα, απουσία επίβλεψης και σιτισμού. Οι έρευνες είναι αποκαλυπτικές όσον αφορά τις επιπτώσεις της παιδικής κακοποίησης και παραμέλησης σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Σε αυτήν την παρουσίαση θα δούμε μαζί τις επιπτώσεις που έχουν οι προβληματικές καταστάσεις που αντιμετωπίζει το παιδί στην οικογένεια και θα συζητήσουμε ποια στάση είναι καλό να κρατήσουμε, όπως και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να συνεχίσει να εξελίσσεται ομαλά παρά τις δυσκολίες.
Η Τάνια Αναγνωστοπούλου πήρε το διδακτορικό της στην Κλινική Ψυχολογία από το PennStateUniversity στις ΗΠΑ. Δίδαξε 10 χρόνια στα Τμήματα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Α.Π.Θ. και πλέον διευθύνει το Ινστιτούτο Ψυχολογίας και Υγείας. Από το 2002 ασχολείται ενεργά με την πρόληψη σε σχολεία και νηπιαγωγεία με εξειδικευμένα προγράμματα και συναντήσεις με εκπαιδευτικούς. Είναι συγγραφέας και επιμελήτρια πολλών βιβλίων ανάμεσα στα οποία το «Πένθος στα παιδιά».
Σε αυτόν τον κύκλο των κλινικών εργαστηρίων-Workshops θα μελετήσουμε τις απόψεις του παιδίατρου και ψυχαναλυτή Donald Winnicott για την πρώιμη ψυχική εξέλιξη, θα δούμε τις επιπτώσεις της απώλειας στη ζωή των μικρών παιδιών, καθώς και την πορεία της σεξουαλικότητάς τους τα πρώτα χρόνια της ζωής τους σύμφωνα με τις θεωρίες για το οιδιπόδειο από τον Freud, την Klein, και τη Dolto.
Αυτά τα κλινικά εργαστήρια είναι χρήσιμα, όχι μόνο για την κατανόηση της ψυχολογίας των παιδιών, αλλά και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν αργότερα οι ενήλικες.
Η συνεισφορά του Winnicott στην ψυχική εξέλιξη του παιδιού – 11 και 12 Νοεμβρίου 2022
Οι απώλειες στη ζωή του παιδιού – 9 και 10 Δεκεμβρίου 2022
Οιδιπόδειο Ι: Η άποψη της Klein για τη σεξουαλικότητα των παιδιών – 10 και 11 Φεβρουαρίου 2023
Οιδιπόδειο ΙΙ: Όταν ο Οιδίποδας συνάντησε τον Φρόυντ – 10 και 11 Μαρτίου 2023
Σε αυτό το κλινικό εργαστήριο θα αναφερθούμε στη σημασία του Οιδιπόδειου ως ενός κατ’ εξοχήν συμβολικού ψυχικού σχηματισμού που σημαδεύει τη σεξουαλικότητα αλλά και τη γενικότερη ψυχική εξέλιξη ενός ατόμου. Θα αναφερθούμε στις απόψεις του Freud, όπως και της Dolto και θα δούμε τη διαφορετικές διαδρομές του Οιδιπόδειου στα αγόρια και τα κορίτσια και τις επιπτώσεις του στη σεξουαλική ζωή των ενηλίκων.
Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών και γενικότερα με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ).
Η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Το Ινστιτούτο Ψυχολογίας και Υγείας προσφέρει ένα 6ωρο διαδραστικό εργαστήριο στο οποίο οι συμμετέχοντες μπορούν να θέσουν τα ερωτήματά τους στον τομέα της ψυχοθεραπείας. Τα ερωτήματα περιστρέφονται σε 2 άξονες. Α. Κομβικά ζητήματα στην ψυχοθεραπεία Β. Την κατάλληλη προετοιμασία των υποψήφιων θεραπευτών/τριών
Στο εργαστήριο γίνονται δεκτοί τελειόφοιτοι και απόφοιτοι Τμημάτων Ψυχολογίας, καθώς και νέοι θεραπευτές/τριες. Διαδικτυακά μέσω zoom Για περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο δείτε εδώ
Ελληνικό Παράρτημα Θεσσαλονίκης της Διεθνούς Εταιρείας Σχεσιακής Ψυχανάλυσης και Ψυχοθεραπείας
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2024-25
Nancy McWilliams, Ph.D., ABPP
Σάββατο 18.00-20.00
16 Νοεμβρίου & 14 Δεκεμβρίου 2024 και 18 Ιανουαρίου 2025
Σε αυτά τα διαδικτυακά εργαστήρια θα εξετάσουμε σε βάθος τη διάδραση θεραπευόμενουθεραπευτή με βάση την προσωπικότητα, τονίζοντας την αξία της διατύπωσης περίπτωσης η οποία μας βοηθάει στη δημιουργία της θεραπευτικής συμμαχίας, τη θεραπευτική πρόοδο, τον τρόπο κατανόησης της μεταβίβασης-αντιμεταβίβασης, τις κλινικές μας επιλογές και την προγνωστική εκτίμηση. Μετά από την αναθέωρηση του DSM to 1980 τα ζητήματα προσωπικότητας υποβιβάστηκαν στην κατηγορία των ‘διαταραχών’ ως μετρήσιμα χαρακτηριστικά. Αντίθετα, σε αυτήν την παρουσίαση η Dr. McWilliams θα διερευνήσει την ατομικότητα μέσα από διαφορετικούς φακούς (την ιδιοσυγκρασία, τον τύπο δεσμού, τις άμυνες, την οργάνωση των συναισθημάτων, τις παθογόνες πεποιθήσεις, τις ενορμητικές τάσεις, τα κεντρικά σχεσιακά δυναμικά, τον ορισμό του εαυτού και τον βαθμό δυσκολίας). Θα αναφερθεί σε εμπειρικά δεδομένα για κάθε κατηγορία και μέσα από παραδείγματα θα καταδείξει τις κλινικές επιπτώσεις στην κάθε περίπτωση. Στο τέλος θα γίνει παρουσίαση περίπτωσης που θα αναλυθεί με βάση τη διατύπωση στις προαναφερθείσες κατηγορίες.
Nancy McWilliams, Ph.D., ABPP., is emerita visiting professor at the Graduate School of Applied and Professional Psychology at Rutgers University. She is the author of 4 books : Psychoanalytic Diagnosis (translated in 20 languages), Psychoanalytic Case Formulation, Psychoanalytic Psychotherapy and Psychoanalytic Supervision.
McWilliams is a psychoanalytic/dynamic author, teacher, supervisor, and therapist. She is a former president of the Division of Psychoanalysis (39) of the American Psychological Association (APA). She is also Associate Editor of the Psychodynamic Diagnostic Manual, first published in 2006, and published in a second edition (PDM-2) in 2017.
Awards include the Gradiva Prize for her books, the Rosalee Weiss award for contributions to practice, the Division of Psychoanalysis awards for leadership (2005), scholarship (2012), and international academic excellence (2021), the Laughlin distinguished teacher award, the Goethe Scholarship award, and the Hans Strupp award for teaching, practice and writing.