Η διαίσθηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στην κλινική πράξη. Μαζί με την εν συναίσθηση βοηθά τον θεραπευτή να “ οσμίζεται” τα μη λεκτικά σήματα του πελάτη και να ανταποκρίνεται με ευαισθησία στην κατάλληλη στιγμή. Στο σεμινάριο αυτό οι εκπαιδευόμενοι θα ασκηθούν σε δραστηριότητες που αναπτύσσουν τη διαίσθηση. Η μεθοδολογία του σεμιναρίου περιλαμβάνει το προσωπικό ημερολόγιο, τη ζωγραφική, την καθοδηγούμενη φαντασία, και την προσωπική μελέτη.
Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειές μας, ορισμένες θεραπείες δεν πάνε καλά. Είτε νιώθουμε πως έχουμε “ κολλήσει” είτε η θεραπευόμενη, με πρόσχημα την έλλειψη χρόνου ή χρημάτων, σταματάει πρόωρα τη θεραπεία. Σε αυτή τη συνάντηση, θα διερευνήσουμε αρχικά τις συνθήκες εκείνες, οι οποίες είναι ορατές από την αρχή και από τις οποίες προκύπτει μια δυσμενής πρόγνωση για θεραπεία. Κατόπιν θα συζητήσουμε μέσα από πραγματικά περιστατικά τις θεραπευτικές επιπτώσεις- θετικές ή αρνητικές- που έχουν ορισμένα ζητήματα τα οποία ανακύπτουν σχεδόν σε κάθε θεραπεία:
Η αυτο-αποκάλυψη της θεραπεύτριας Η σωματική επαφή με τον πελάτη Η εξιδανίκευση της θεραπεύτριας Η μητρική στάση της θεραπεύτριας Οι συμμετέχοντες μπορούν να φέρουν δικά τους περιστατικά για συζήτηση.
Σύμφωνα με την Klein το παιδί βιώνει το Οιδιπόδειο πολύ πριν από την ηλικία των 3-5 ετών που ορίζει ο Freud. Στόχος του κλινικού εργαστηρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στα βαθύτερα στρώματα του ψυχισμού και της βρεφικής σεξουαλικότητας μέσα από τη διερεύνηση του αρχαϊκού πυρήνα του Οιδιπόδειου συμπλέγματος, την εξερεύνηση του εσωτερικού σώματος της μητέρας από το βρέφος και τις φαντασιώσεις του γύρω από τη σεξουαλική σχέση των γονέων.
Μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ανάλυση ονείρων και παρουσίαση περιστατικών ανάλυσης μικρών παιδιών, θα εξερευνήσουμε την πρωταρχική σκηνή, τη συμπλοκή γονεϊκή μορφή και την έννοια του claustrum του Meltzer.
Επιπλέον, θα αναφερθούμε στον μύθο του Μινώταυρου από τη σκοπιά της Κλαϊνικής προσέγγισης, και θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο έχουμε τοποθετηθεί απέναντι στα φαντασιωσικά τέρατα της βρεφικής μας ηλικίας.
Ένα μικρό παιδί βρίσκεται συχνά αντιμέτωπο μεμικρές και μεγάλες απώλειες πολύ νωρίς στη ζωή του.
Η μητέρα που φεύγει για να πάει στη δουλειά, το ζωάκι που πεθαίνει, ένα διαζύγιο, μια ασθένεια, ένας θάνατος. Οι απώλειες στα παιδιά, αν δεν μιληθούν ώστε να γίνουν κατανοητά, μπορούν να λειτουργήσουν τραυματικά και να αφήσουν αποτύπωμα στον ψυχισμό του που θα το συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Πολλά από τα συμπτώματα των ενηλίκων ( δυσκολίες με τον ύπνο, κρίσεις πανικού, φοβίες, καταθλίψεις, εξαρτήσεις, προβλήματα στις σχέσεις) κρύβουν από πίσω ένα ανεπίλυτο και παγωμένο πένθος.
Τον τρόπο που βιώνουν τα παιδιάμια απώλεια ανάλογα με την ηλικία τους.
Τη στήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να μετασχηματίσουν μια δύσκολη εμπειρία σε αυθεντικήψυχική ανθεκτικότητα.
Τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε με ενήλικες που έχουν παγωμένα πένθη από την παιδική και εφηβική τους ηλικία.
Σε ποιους απευθύνεται?
Οι γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το κλινικόεργαστήριο – σεμινάριο Ψυχολογίας είναι χρήσιμες τόσο για παιδαγωγούς και θεραπευτές παιδιών όσο και ενηλίκων. Επιπλέον, μας δίνουν χρήσιμα εργαλεία για τον τρόπο αντιμετώπισης μιας απώλειας στη ζωή ενός παιδιού. Μπορείτε να φέρετε και δικά σας περιστατικά για συζήτηση. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους όσους ασχολούνται με τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών, όπως και όσους ασχολούνται γενικά με παιδιά (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς κλπ). To εργαστήριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας zoom, η διάρκειά του είναι 12 ώρες και δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Για οποιαδήποτε ερώτηση και αιτήσεις συμμετοχής για το κλινικό εργαστήριο και άλλα σεμινάρια ψυχολογίας καλέστε στο τηλέφωνο 2310 851 343 ή στείλτε email στην διεύθυνση ipsy@otenet.gr – Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D., Κλινική Ψυχολόγος.
Στόχος σεμιναρίου: Πoλλοί ασθενείς με σωματικά προβλήματα δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν ή να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από λέξεις, να εντοπίσουν τη σχέση του προβλήματος με τις ιδιαίτερες συναισθηματικές και διαπροσωπικές τους δυσκολίες, ή να κατανοήσουν σε βάθος τι τους συμβαίνει. H φαντασία αποτελεί μια ιδιαίτερα χρήσιμη προσέγγιση σε αυτήν την περίπτωση, και οι συμμετέχοντες διδάσκονται μέσα από βιωματικές ασκήσεις τρόπους με τους οποίους μπορούν να διερευνούν τον εσωτερικό κόσμο του ασθενή, το συμβολικό νόημα που επενδύει στα συμπτώματά του, καθώς και τρόπους αλλαγής μέσα από την καθοδηγούμενη φαντασία.
Για ποιον λόγο βλέπουμε εφιάλτες; Γιατί επαναλαμβάνονται τα μοτίβα στα όνειρα, ακόμη και σε διάρκεια πολλών χρόνων; Για ποιον λόγο τα όνειρά μας διακατέχονται από άγχος, ενώ στην καθημερινότητα είμαστε ήρεμοι; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα όνειρα για να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας;
Σε αυτό το σεμινάριο θα αναφερθούμε στους μηχανισμούς δημιουργίας των ονείρων, όπως διατυπώθηκαν από τον Freud ( συμπύκνωση, μετάθεση, συμβολισμός).
Θα δούμε επίσης τη θεώρηση των ονείρων από τον Jung και τη θέση του για τα αρχέτυπα, τη συγχρονικότητα και τη δυνατότητα του ασυνείδητου να προειδοποιεί για μελλοντικές εξελίξεις.
Μπορείτε να φέρετε και δικά σας όνειρα για συζήτηση.
H κλινική χαλάρωση είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο σε καταστάσεις άγχους, όπως και στην αντιμετώπιση ιατρικών προβλημάτων τα οποία προέρχονται εν μέρει από το στρες ( κεφαλαλγίες, υπέρταση κλπ). Στόχος του σεμιναρίου είναι η εκμάθηση μέσα από τη βιωματική εμπειρία των βασικών τεχνικών χαλάρωσης και του τρόπου με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κλινική εργασία. Θεματική σεμιναρίου Αναφορά στο ψυχοφυσιολογικό υπόστρωμα της χαλάρωσης. Εισαγωγή στην μυική χαλάρωση, στην αυτογενή χαλάρωση, χαλάρωση με αναπνοή, χαλάρωση με φαντασία. Ποιες τεχνικές ενδείκνυνται σε ποιες περιπτώσεις. Αντενδείξεις.